Ανάλυση της προσέγγισης στην Ανακαίνιση της Εταιρείας Pitch A.E από την Ε. Σκλαβενίτη

- 11 Mar
Ανάλυση της προσέγγισης στην Ανακαίνιση της Εταιρείας Pitch A.E από την Ε. Σκλαβενίτη
Τοποθεσία : Γκάζι, Αθήνα
Επιφάνεια: 170 τ.μ.
Μελέτη | Κατασκευή : 2016
Αντικείμενο του έργου αποτέλεσε η αναδιαρρύθμιση του ‘Α ορόφου τριώροφης οικοδομής για τη στέγαση γραφειακών χώρων. Με αφετηρία τις ανάγκες της εταιρείας που επρόκειτο να στεγαστεί, ο ενιαίος εσωτερικός χώρος επιμερίζεται σε σαφείς λειτουργικές ενότητες που οργανώνονται περιμετρικά του «κόμβου» της κύριας εισόδου | υποδοχής. O τρόπος τοποθέτησης των επιμέρους ενοτήτων αλλά και της επίπλωσης [σταθερής και κινητής] στο εσωτερικό αυτών, αντικατοπτρίζει τον τρόπο λειτουργίας της ίδιας της εταιρείας.
Λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του κτίσματος:
Αξιοποιείται ο υπαίθριος του εξώστη ως συνέχεια του εσωτερικού εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα διατηρούνται ελεύθερες οι θεάσεις προς το εξωτερικό περιβάλλον του κτιρίου, αναδεικνύοντας την κομβική θέση αυτού σε κεντρικό στοιχείο του σχεδιασμού.
Διατηρείται η δυνατότητα διαμπερούς αερισμού με την αντίστοιχη τοποθέτηση των εσωτερικών χωρισμάτων, σύμφωνα με τα υφιστάμενα ανοίγματα του κελύφους.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο φυσικός φωτισμός όλων των επιμέρους ενοτήτων, ως εσωτερικά χωρίσματα χρησιμοποιούνται υαλοστάσια, με ελεγχόμενη, κατά περίπτωση, διαφάνεια, ανάλογα με τις ανάγκες «ιδιωτικότητας» του κάθε χώρου.
Σε ότι αφορά το σχεδιασμό επίπλων | εξοπλισμού:
Η χρήση του μετάλλου με τη μορφή γραμμικών στοιχείων αλλά και επιφανειών [διάτρητη λαμαρίνα] λειτουργεί ως αναφορά στο ευρύτερο βιομηχανικό περιβάλλον της περιοχής, που δηλώνει «παρόν» στο εσωτερικό μέσω της άμεσης οπτικής επαφής με την Τεχνόπολη.
Οι επιφάνειες εργασίας κατασκευάζονται από ξύλο, ισορροπώντας τη χρήση του μετάλλου με μια πιο «θερμή» υφή.
Η χρωματική παλέτα, απαρτίζεται από άλλοτε ήπιες και άλλοτε πιο έντονες αποχρώσεις, που σηματοδοτούν διαφορετικές δραστηριότητες, ενώ η μεταξύ τους εναλλαγή δημιουργεί «εντάσεις» ή/και «παύσεις» που παραπέμπουν στο διαδραστικό | επικοινωνιακό χαρακτήρα του αντικειμένου της ίδιας της εταιρείας.
Κλείνοντας, στο σύνολό του ο σχεδιασμός αναδεικνύει συνέχειες υλικών και αντιληπτικές συνδέσεις που συνθέτουν το χαρακτήρα του χώρου μέσα από αναφορές στο ευρύτερο αστικό περιβάλλον και την ταυτότητα της εταιρείας που θα φιλοξενηθεί.